Uw winkelmandje is leeg

Bekijk alle producten

FAQ

Wanneer bestel je best een proefpakket/geboortekaarten?

Een proefpakket bestellen doe je idealiter rond 6 maanden (25 weken) zwangerschap of vroeger, zo is er voldoend tijd om alles zorgvuldig voor te bereiden en ben je voorbereid mocht je kindje er wat vroeger zijn.

Later kan natuurlijk ook altijd. Heb je een ontwerp gekozen en zijn alle gegevens die op de voor- en achterzijde van de kaart moeten komen gekend, dan kunnen we aan de slag.

Kan je zaken wijzigen aan het ontwerp van een geboortekaart?

Alle collectie kaarten kunnen gratis aangepast worden, zo is elk kaartje toch uniek.

  • een ander lettertype
  • een andere kleur aquarel, achtergrond of tekst
  • combinatie van twee ontwerpen
  • toevoeging van gewicht, lengte, uur, korte tekst, iconen, etc.
  • een andere foliekleur
  • herpositioneringen van tekst
  • een andere druktechniek

Heb je een specifieke vraag, stuur dan gerust een mailtje naar [email protected].

Kan je een geboortekaart op maat bestellen?

Bij ONZO kan je geen geboortekaarten op maat bestellen. Wel kunnen alle collectiekaarten gratis aangepast worden, zo is elk kaartje toch uniek.

Kan je de geboortekaarten ook in het echt bekijken?

Benieuwd naar onze papier- en druk kwaliteit en wil je deze graag eens in het echt bekijken en voelen? Bestel dan vrijblijvend een proefpakket, zodat je helemaal zeker van je keuze bent. Het is mogelijk meerdere voorbeeldkaarten te bestellen indien je twijfelt of graag wil vergelijken.

Bestel een proefpakket van onze geboortekaarten en ontvang:

  • 1 tot 3 voorbeeldkaarten van je favoriete ontwerpen
  • 14 enveloppen in verschillende kleuren
  • 7 samples van de mogelijke folie kleuren
  • stickers en label samples in kleur- en foliedruk
  • tips en advies voor het bestellen van een geboortekaartje
  • 8 samples van mogelijk gekleurde papiersoorten (enkel bij het ontwerp 'Charles')
Kan je een digitaal voorbeeld of proefdruk bestellen van een bepaald ontwerp?

Het is niet mogelijk om fysieke proefdrukken met je gekozen babynaam en alle andere gegevens aan te vragen.

Wel kan je van bijna alle collectiekaarten een proefpakket bestellen. Een proefpakket is een samenstelling van: 1 tot 3 voorbeeldkaarten van je favoriete ontwerpen, 14 enveloppen in verschillende kleuren, 7 samples van de mogelijke folie kleuren, stickers en label samples in kleur- en foliedruk, etc. Zo heb je de mogelijkheid onze papier- en druk kwaliteit in het echt te bekijken en voelen.

Na ontvangst van je bestelling, wensen en gegevens bezorgen we je een digitaal voorbeeld via mail en werken we het geboortekaartje (de stickers, labels en/of cadeautjes) verder uit naar wens. Zo weet je precies wat te verwachten bij finale productie.

Wat is de levertermijn van de geboortekaarten?

De levertermijn is 1 à 3 werkdagen. Indien de kaarten vroeger klaar zijn geven we uiteraard een seintje! Bij een geboorte in het weekend, op een feest- of brugdag kan de levertermijn en/of de communicatie iets langer duren gezien ONZO/de drukkerij dan niet open is.

Eens de kaarten klaar zijn, ontvang je een bericht.

  • Heb je gekozen voor ophalen dan kan dit bij onze drukkerij in Mechelen (gratis): Zandvoortstraat 6, 2800 Mechelen
  • Heb je gekozen voor verzending (+15€), dan sturen we de geboortekaarten na druk zo snel mogelijk (prior) op. Als alles vlot verloopt komt je pakketje de dag nadien aan, de totale levertermijn is hier dus 1 à 4 dagen. Voor verzending van de geboortekaarten werken we met DPD of DHL, vertraging kan uitzonderlijk gebeuren en is op eigen risico!
Wat zijn de prijzen voor een geboortekaart bij ONZO?

In onze webshop vind je bij elk product een totaalprijs (incl. btw) voor: het ontwerp + aanpassingen + drukwerk terug. Afhankelijk van het aantal kaarten dat je wenst te bestellen kan de prijs variëren.

De enveloppen zijn apart te bestellen en zijn dus niet inclusief bij aankoop van geboortekaarten. De kleur van de enveloppen kan per batch wat verschillen, dus best bestel je alle enveloppen in 1 keer.

Welke formaten van geboortekaarten zijn er allemaal?

Afhankelijk van het ontwerp zijn er drie formaten van geboortekaarten:

  • Vals vierkant: 125 x 120mm
  • A6: 148 x 105mm
  • Grote kaart: 170 x 110mm
Wat is foliedruk, letterpress, blinddruk, diepdruk en kleurdruk precies?

Foliedruk (€€€€). Foliedruk is een ambachtelijke manier van drukken die je kaarten een extra stijvolle toest geeft. Het is een druktechniek waarbij een dunne laaf folie in het papier gedrukt wordt. De indrk gebeurt met een stempel/cliché die wordt verhit. Door middel van warmte wordt de folie op het papier aangebracht. Bij stevige, dikkere papiersoorten ontstaat een volebaar reliëf in het papier. €€€€

Letterpress (€€€). Bij deze techniek wordt ink ingedrukt in het papier, waardoor reliëf gecreëerd wordt. Stevig, dik papier is hier het meest geschikt voor deze druktechniek en ook hier maken we gebruik van een stempel/cliché om het ontwerp in de kaart te drukken.

Blinddruk en diepdruk (€€). Bij deze druktechnieken wordt een reliëf in het papier gecreëerd door behulp van een stempel en tegenvorm. Hierdoor ontstaat een kleurloos reliëf in het papier. Dit reliëf kan naar boven (blinddruk) of naar beneden (diepdruk) in het papier worden aangebracht.

Kleurdruk (€). wil je graag een kaart volledig in kleurdruk? Dan kan dit via digitale druk of offsetdruk. Beiden druktechnieken die het mogelijk maken je kaart te voorzien van eender welke kleur, foto of tekening die je wil. Dit is een vlakdruktechniek waarbij geen reliëf kan gecreëerd worden in de kaart. Bij kleurdruk kan er gedrukt worden tot een papierdikte van 400 gr.

Hoeveel postzegels zijn er nodig om de enveloppe/geboortekaarten te verzenden?

De enveloppen/kaarten die we aanbieden kunnen allen met 1 postzegel verstuurd worden. Mooi meegenomen dus!

Waar kan je de gegevens voor op de geboortekaart doorgeven?

Na je bestelling ontvang je via mail een orderbevestiging die alles nog eens mooi op een rijtje zet. Daarna kan je de naam van je kindje(s) en alle andere gegevens doorsturen naar [email protected]

Wat als je het geslacht graag als verrassing wil houden?

Dit kan! Via een mail van de gynaecoloog kan je ONZO het geslacht van je kindje op het voorhand doorgeven. Bij het plaatsen van een bestelling werken we het ontwerp/digitaal voorbeeld dan met beide namen uit zodat je proecies weet hoe de geboortekaart er zal uitzien.

Hetzelde bij het bestellen van cadeautjes/doopsuiker: via de gynaecoloog worden we op de hoogte gebracht van het geslacht en zo kan ONZO het nodige reeds voorbereiden. De gifts worden dan goed verpakt zodat de naam/het geslacht niet zichtbaar is.

Wat als je lastminute de naam op de geboortekaart wil veranderen?

Geen probleem, aangezien we na geboorte de variabele gegevens (zoals: lengte, geicht, etc.) nog moeten aanpassen, heb je tot dan de mogelijkheid de naam van je kindje aan te passen.

Let op! Je hebt dan geen preview van de geboortekaart gezien, het zal dus een verrassing zijn hoe de geboortekaart er uit zal zien met de nieuwe/andere naam er op.

Indien je ook graag geboortecadeaus wenst te bestellen, dan is een last minute naamsverandering moeilijker, gezien alle geboortecadeaus op voorhand gemaakt worden. Hier is het dus wel belangrijk de naam zo snel mogelijk door te geven. Bestel je pas je cadeaus na de geboorte van je kind dan is dit natuurlijk geen probleem!

Kan je ook babyborrelkaartjes bestellen?

Dit kan zeker! De babyborrelkaartjes worden volledig afgestemd op je gekozen geboortekaart zodat deze een mooi geheel vormen. Bij het plaatsen van een bestelling werken we deze samen helemaal uit naar wens, zodat je precies weet wat te verwachten bij finale druk.

Zijn er ook geboortekaarten voor een tweeling, drieling, vierling, vijfling, …?

Uiteraard biedt ONZO ook geboortekaarten voor meerlingen aan. Bij het plaatsen van een bestelling werken we het ontwerp samen uit naar wens, zodat je precies weet wat te verwachten bij finale druk.

Zijn er ook geboortekaarten voor adoptie?

Zeker! Dit werkt exact het zelfde als bij een geboortekaartje, enkel wordt de informatie op de achterzijde dan aangepast. Stuur gerust een mailtje naar [email protected].

Wat doe je als de baby geboren is?

Proficiat, je kindje(s) is (zijn) geboren! Stuur een bericht via WhatsApp naar +32 497 89 68 79 met daarin jouw naam en de laatste gegevens (geboortedatum, gewicht, lengte, etc.). We sturen steeds een bevestiging van ontvangst en starten zo snel mogelijk met de productie.

De levertermijn is 1 à 3 werkdagen. Indien de kaarten vroeger klaar zijn geven we uiteraard een seintje! Bij een geboorte in het weekend, op een feest- of brugdag kan de levertermijn en/of de communicatie iets langer duren gezien ONZO/de drukkerij dan niet open is.

Eens de kaarten klaar zijn, ontvang je een bericht.

  • Heb je gekozen voor ophalen dan kan dit bij onze drukkerij in Mechelen (gratis): Zandvoortstraat 6, 2800 Mechelen
  • Heb je gekozen voor verzending (+15€), dan sturen we de geboortekaarten na druk zo snel mogelijk (prior) op. Als alles vlot verloopt komt je pakketje de dag nadien aan, de totale levertermijn is hier dus 1 à 4 dagen. Voor verzending van de geboortekaarten werken we met DPD of DHL, vertraging kan uitzonderlijk gebeuren en is op eigen risico!

Hierna is het vieren en genieten!

Kan ik mijn bestelling geboortekaartjes nog annuleren?

We vinden het leveren van kwalitatieve en unieke ontwerpen zeer belangrijk. Ben je desondanks toch niet tevreden met het resultaat, dan kan je jouw bestelling nog annuleren indien er nog geen drukwerk besteld is. In geval de betaling reeds gebeurd is en het digitaal voorbeeld reed is verzonden, wordt er een kost van -€100 afgetrokken van het terug te storten bedrag.

We raden altijd aan een proefpakketje van het gewenste ontwerp te bestellen, zodat je zeker bent van je keuze voor aankoop van de geboortekaarten.

Lees zeker onze algemene voorwaarden voor meer informatie.

Kan je de enveloppe, vooraf ontvangen?

Dit kan zeker! Al het doopsuiker en extra's zoals enveloppen, stickers en labels worden na bestelling zo snel mogelijk klaargemaakt en verzonden (of klaar gezet voor afhaling) zodat je het nodige reeds kan voorbereiden.

Kan je ook geadresseerde enveloppen bestellen?

Dit kan zeker! Geadresseerde enveloppen zijn enveloppen waar het adres reeds op gedrukt wordt, zelf de adressen schrijven hoeft dus niet meer.

Selecteer je gewenste kleur van enveloppen, het aantal en voeg de enveloppen toe aan je winkelmandje. Na bestellen en betalen ontvang je een orderbevestiging die alles nog eens op een rijtje zet en bezorgen we je een excel lijst waarin je de gegevens van al je familie en vrienden kan invullen.

Gifts, Displays & Accessories

Leveren jullie het doopsuiker/cadeautjes kant en klaar aan?

Alle cadeautjes worden kant en klaar, perfect verzorgd aangeleverd. Op deze manier hoef je zelf niets meer te doen en kan je volop genieten van dit bijzondere moment.

Bepaalde cadeaus kan je ook leeg bestellen, hier moet je de vulling dan nog zelf voorzien.

Verzenden vs. afhalen?

Afhalen kan gratis bij ons prachtig afhaalpunt Petit Féliz in Antwerpen.

Petit Féliz - Entrepotplaats 8, 2000 Antwerpen,

  • di - za: 11u-17u30
  • ma - zo gesloten
  • Verzenden kan naar een adres of afhaalpunt naar keuze. De verzendingskosten zijn afhankelijk van het gewicht van de producten en worden op het einde van je bestelling berekend. Voor verzending van alle pructen (behalve de geboortekaarten) werken we met bpost, vertraging kan uitzonderlijk gebeuren en is op eigen risico!

    Wat is de levertermijn voor de gepersonaliseerde cadeautjes/doopsuiker?

    De levertermijn van de cadeautjes/doopsuiker kan variëren van 1 tot 3 weken. Indien je bestelling vroeger klaar is dan de vermelde levertermijn geven we uiteraard een seintje!

    Voor last minute- of spoedbestellingen mag je een mailtje naar [email protected] sturen, afhankelijk van je vraag en beschikbaarheid, bekijken we of we je kunnen helpen.

    Wat als je het geslacht graag als verrassing wil houden?

    Dit kan! Via een mail van de gynaecoloog kan je ONZO het geslacht van je kindje op het voorhand doorgeven. Bij het plaatsen van een bestelling bezorgen we je voor beide namen een digitaal voorbeeld zodat je proecies weet hoe het eindresultaat er zal uitzien.

    De gifts worden dan goed verpakt zodat de naam/het geslacht niet zichtbaar is.

    Kunnen we een afspraak voor het doopsuiker maken?

    Benieuwd naar de papier- en druk kwaliteit, grootte en afwerking van onze cadeautjes en wil je deze graag eens in het echt bekijken en voelen? Bestel dan vrijblijvend een proefpakket, zodat je helemaal zeker van je keuze bent.

    Een proefpakket kan je via de webshop > proefpakketten bestellen.

    Wat is de houdbaarheid van het doopsuiker/de cadeautjes?

    Hoe je de producten best kan bewaren en/of onderhouden kan je op de productpagina van het product zelf terugvinden.

    Zijn er nog andere gelegenheden waarvoor je bij ONZO kan bestellen?

    ONZO's doel is ouders te ontzorgen bij hun zoektocht naar een originele aankondiging van hun pasgeborene. Uiteraard kunnen onze producten ook voor andere gelegenheden worden gebruikt! Zeker de cadeautjes zijn ideaal als gepersonaliseerd bedrijfs-, communie-, verjaardags- of trouwfeest cadeau.

    Prijzen en Betaling

    Zijn de prijzen inclusief BTW?

    Alle prijzen zijn inclusief btw. Bestellen met btw nummer kan indien gewenst. Vul de naam en het btw nummer van je bedrijf in bij het plaatsen van een bestelling of het aanmaken van een profiel.

    Hoe en wanneer betaal je?

    Nadat je een keuze hebt gemaakt en je bestelling hebt afgerond kan je bij de check out veilig betalen. Hier heb je de mogelijkheid om te kiezen tussen de bekendste en meest courante online betaalwijzen zoals Visa, Mastercard en Bancontact en het online bankingsysteem van jouw bank.

    Hoe en waar kan je een kortingscode gebruiken?

    Om je kortingscode te gebruiken zorg je best dat je deze bij de hand hebt wanneer je het bestelproces wil aanvatten. Wanneer je in de eerste stap van het bestelproces zit (winkelwagentje) zal je links onderaan een vak zien om jouw promocode in te vullen.

    Wanneer dit gelukt is, zie je bij de berekening van jouw totaalbedrag dat de korting werd verrekend.

    Leveringen en retours

    Kan je producten terugsturen als je niet tevreden bent?

    Heb je een product ontvangen dat niet aan je verwachtingen voldoet? Dan heb je het recht om deze binnen de 14 dagen terug te sturen. Binnen 14 dagen nadat het product retour is gemeld, vergoeden we de aankoopsom inclusief de verzendkosten. Deze verzendkosten zijn de kosten om het pakket te leveren. De verzendkosten van de retour zijn op kosten van de klant.

    Opgelet! Dit geldt niet voor geboortekaarten, voedingswaren, planten of andere gepersonaliseerde artikelen. Lees zeker onze algemene voorwaarden voor meer informatie.

    Kan je producten terugsturen bij beschadiging?

    Is je bestelling beschadigd? Stuur ons dan binnen de 14 dagen een mail met vermelding van het ordernummer en de reden van retour. Nadat de retour is gemeld, sturen we je een nieuw exemplaar op of je ontvangt je de betaling (+verzendingskosten) binnen de 14 dagen terug.

    Moest je er een foto aan kunnen toevoegen zou dat geweldig zijn, zo kunnen we op een efficiënte manier naar een oplossing zoeken. Je kan ons altijd bereiken via [email protected]

    Wat gebeurt er als ik afwezig ben op het moment van de levering?

    Ben je niet thuis op het moment van levering, dan gaat je bestelling naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt van bpost. Je krijgt een briefje in de brievenbus waarop het adres en de openingsuren van het afhaalpunt staan. Heel wat afhaalpunten zijn op zaterdag of zelfs zondag open!

    Je bestelling blijft 14 dagen beschikbaar in het afhaalpunt. Heb je het binnen die termijn niet opgehaald, dan stuurt bpost dit naar ons terug. Neem in dat geval zeker contact met ons op via [email protected]

    In welke landen levert ONZO?

    Momenteel levert ONZO enkel in België, met uitzondering van geboortekaarten, babyborrelkaarten en enveloppen. Deze kunnen we internationaal verzenden, maar dan wel op aanvraag. Stuur gerust een mailtje naar [email protected]

    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Bent u hiermee akkoord? Ja Nee Meer over cookies »